Novi projekt za manju sigurnost

Aktualno 11. prosinca 2013

Četverokrako križanje sa semaforima u Bosanskoj, koje namjerava raditi aktualna gradska vlast, neće povećati protok vozila i povećati sigurnost prometa, već ćemo, upravo suprotno, dobiti još opasnije križanje, koje je ujedno i skuplje. HDZ tako i dalje nastavlja voziti u krivom, a često i zabranjenom smjeru otkad su preuzeli upravljanje gradom – kazao je danas Joško Šupe, predsjednik Kluba vijećnika SDP-HSLS u Gradskom vijeću grada Šibenika.

Inžinjer prometa Josip Belamarić, član predsjedništva SDP Šibenik objasnio je prednosti kružnih tokova.

“Kružni tokovi su najisplativija i najbolja investicija u sigurnost prometa. S jedne strane oni smirivaju promet jer se kod njih ne može voziti jednakom brzinom kao kod klasičnih raskrižja, a s druge strane ubrzavaju promet u smislu protočnosti vozila.

Glavne karakteristike kružnih tokova su:
– kanalizirani promet vozila
– mogućnost spajanja 4 i više priključka
– smanjenje broja konfliktnih točaka

Najveći broj prometnih nezgoda na raskrižju nastaje zbog kolizije dva pravca. Za razliku od klasičnog križanja koje ima 32 konfliktne točke , kružni tokovi imaju samo 4 točke isplitanja i 4 točke uplitanja. A sve to rezultira većom propusnom moći i većom sigurnosti prometa što je i najveća prednost kružnih tokova. Prema prometnoj studiji grada Šibenika od 2008. godine kroz raskrižje u ulici Stjepana Radića i Bosanske ulice u vremenu od 06-18 sati prođe oko 12 000 vozila, a u ljetnim mjesecima taj se broj i znatno uvećava.

Četverokrako raskrižje sa semaforima neće povećati protok vozila i povećati sigurnost prometa, već će ga znatno smanjiti tj. zagušiti. Pa ćemo u vršnim satima kad je najveća koncentracija vozila imati opasno raskrižje sa ugašenim semaforima.

Argumenti gradske vlasti zbog kojih se odustalo od gradnje rotora nisu točni. Što se tiče presijecanja pješačkih tokova , isti ti tokovi se mogu prilikom rekonstrukcije raskrižja udaljiti 20 metara od čvorišta te omogućiti pješacima slobodan odabir i kretanje kakvo je i sada, a što se tiče ulaza/izlaza s novouređenog parkirališta, prometnim rješenjem rotora predviđeno je zatvaranje postojećeg ulaza/izlaza te otvaranjem novog 20 m niže gdje se nalaze 3 kioska.”